Blaty robocze

laty robocze to głównie blaty kuchenne, ale też powierzchnia stołów, barów, biurek, lady sklepowe itd. Blaty produkowane są na bazie płyty wiórowej. Do ich produkcji wykorzystuje się nowoczesną technologię, tzw ‚postforming’. Płyta charakteryzuje się zaokrąglonymi maszynowo krawędziami z jednej lub z dwóch stron. Powstały produkt łączy w sobie bogate wzornictwo, estetykę, łatwość montażu i konserwacji z trwałością i odpornością na działanie różnych czynników zewnętrznych.

ZALETY:

  • odporność na podwyższoną temperaturę – pozwala na postawienie bezpośrednio na blacie naczynia z wrzątkiem, z wyłączeniem czajników i garnków metalowych oraz patelni z dnami jedno – i wielowarstwowymi, do których należy stosować podkładki izolacyjne,
  • odporność na działanie promieni UV,
  • odporność na działanie pary wodnej – para nie przenika w głąb blatu i nie powoduje rozwarstwień płyty – dotyczy powierzchni roboczej blatu, natomiast w przypadku zabudowy urządzeń AGD pod blatem, jego spodnia strona musi być dodatkowo i skutecznie zabezpieczona przed działaniem pary wodnej,
  • odporność na działanie detergentów – domowe środki czystości (np. płyn do naczyń) nie ścierają i nie uszkadzają laminatu,
  • odporność na działanie mleka, herbaty, kawy, soków, czerwonego wina, octu, atramentu – płyny te nie wsiąkają w powierzchnię laminatu i nie tworzą trwałych plam,
  • odporność na zarysowania, wgniecenia i ścieranie – laminaty  wykorzystywane do produkcji blatów produkowane są wg wymagań odpowiednich norm – dopuszczalne są na nich prace domowe, jednak bez cięcia, szlifowania i uderzania zarówno tępymi jak i ostrymi narzędziami.

Wszystkie opisane cechy odnoszą się do powierzchni roboczej blatów.

ZASTOSOWANIE:

  • produkcja mebli,
  • elementy wykończenia wnętrz np.: blaty kuchenne, lady, stoły, biurka, półki.

WAŻNE UWAGI!

Każda mechaniczna ingerencja (frezowanie, cięcie) w strukturę blatu wymaga bezwzględnie, aby po zakończonej obróbce miejsce frezowania czy cięcia natychmiast zabezpieczyć przed wilgocią, przy użyciu środków dostępnych w handlu, np.: silikony.